lördag 30 oktober 2010

Coftan tömkörs

Idag tänkte vi att jag skulle prova på att rida på ridbanan under Annas överseende.
Det börja inte så bra. När min stela kropp skulle upp i sadeln kom ett STORT GODSTÅG.
Coftan brukar inte va rädd när tågen kommer men precis när jag skulle svinga mitt viga ben över ryggen skutta Coftan till o ja blev hängades i luften så hon blev rädd o slängde sig undan. Jag stöp rätt i backen. De gjorde redigt ont.
Men jag slängde mig upp i sadeln ändå och red mitt pass.
Tror att Anna var nöjd, lite i alla fall :)

Sedan hjälpte Yvonne oss att tömköra. Yvonne är riktigt duktig på detta.
Fick Coftan att gå riktigt fint. Även för Anna gick det bra sedan.
Blir ett bra komplement nu när Anna blir så Tjock !!






Free Hit Counter
Free Hit Counter

4 kommentarer:

  1. Oj, oj, sån tur du inte bröt något... Bra med tömkörning.

    SvaraRadera
  2. Tur att det gick bra ändå!Tömkörning är ett kanonbra komplement när man inte kan rida!

    SvaraRadera
  3. Tur att det inte blev med dej som det blev med mej när jag skulle sitta av Hälge la en brall och så hade jag revbensfraktur på två ställen :( Du passar ju jättebra på koftan så fortsätt du att rida,ha de bra Isa

    SvaraRadera
  4. Inte bra att Coftan sätter dig i samband med STORT GODSTÅG. Kolla tågtabellen nästa gång du ska sitta upp! Tur ändå att du var så vig så du inte slog dig.

    SvaraRadera