torsdag 16 april 2009

Vårlök

Detta är en av mina favoritblommor. Kommer ihåg hur vi plockade dessa i massor på landet när en va liten. Ja då va en ung och inte så stel.
Jösses, säger ja bara. Dottern har lockat ut mig på en joggingtur idag.
Tyckte kanske att ja börjat tackla av och blitt lite rund. Inte vet ja ?
Men i alla fall, 5 km skulle vi ta lätt som en plätt.
OK hängde me ä klart.
Men UJj villka stela, tunga o otymplige ben en har fått.
Jag pusta och jag stånka men hängde allt me rätt bra.
Anna hon impa genom att springa fram o tillbaka medans hon vänta på mig.
Ja bryr mig faktiskt inte. En är ju i alla fall dubbelt så gammel.
Att hon stega fram som ett fullblod
och en annan som en nordsvensk va gör de ;)
De tar ju ändå gött på fläsket.

5 kommentarer:

  1. Jag tycker faktiskt att du var duktig, så det så!:)

    SvaraRadera
  2. Ja visst precis som nordisar, de är starka o uthålliga o har ett härligt temperament:}

    SvaraRadera
  3. haha...bara å acceptera fakta då..? svårt men va ska en göra? :)

    SvaraRadera
  4. Är imponerad av dej!!Du var duktig som följde med!!Snart i toppform.........

    SvaraRadera