torsdag 5 mars 2009

Inte slut på isen än vill ja lova

Så va det en ledig dag och då skulle man ut och samla steg igen.
Fick me mig en gamel kusin ( Snart 50 ). Hon visste en väg som va 9000 steg.
OK ! Upp i ottan och på me kopplena på hundarna. Broddarna i ficken ifall och så iväg.
De gick ju bra så länge vi gick söderut men så vände vi mott norr uppåt Bjursjön.
Och där va den igen. Isen :-( Fram me broddarna.
Den gamla kusinen hade inga men hon hade bara en liten cockerspaniel att hålla ordning på.
Två STORA flattar och skogen full av marskatter,som reta hundarna och den f... isen.
Undar hur de ska gå för Uba v 12
Jo då jag klara allt avet. 2 timmar och 11500 steg. Nu kunde ja ju få vila resten av dagen. Men så har man ju pigtjänsten. De var o tvätta, städa o laga mat.
Men de är ju klart det blev ju några steg till.

2 kommentarer:

  1. Tänk så frisk o stark du blir nu. Rasbenen kommer att bli ursnygga!

    SvaraRadera
  2. Fin sidan blev. :) Hur många steg ska du gå per dag? Jag ska fixa en räknare. Behöver motivation för att gå. När jag får valpen kommer det att bli motivation för att gå men jag kan ju inte ränna iväg för långa promenader med han i början. Isen ställer till det i år men snart e de vår. BM :)

    SvaraRadera